نورپردازی مدرن چیست؟

 

 

برای درک کامل نحوه ی پیدایش انواع چراغ مدرن ، دانستن در مورد ریشه های آن کمک می کند. نورپردازی مدرن تنها یک جنبه از جنبش طراحی مدرن (معروف به مدرنیسم) است که داستان جالبی دارد.

نورپردازی هتل

تولد چراغ مدرن:

مدرنیسم به دوره زمانی خاصی در تاریخ اشاره دارد که هنر شروع به تغییر کرد. همه چیز در اواخر قرن نوزدهم شروع شد، تا حد زیادی به دلیل انقلاب صنعتی ، فن‌آوری‌های جدید منجر به ظهور تکنیک‌های هنری جدید و مواد جدید در طراحی انواع چراغ مدرن ‌شد.

در نتیجه، هنرمندان شروع به آزمایش بیشتر با هنر خود کردند. نقوش تزیین شده و بافت های سنگین دوران گوتیک، رنسانس و ویکتوریا به کلی فراموش شده بود. در عوض، طراحان مدرن بر خطوط صاف و ساده تکیه کردند و عشق کلی به مینیمالیسم را سرلوحه ی خود قرار دادند.

برای خرید انواع چراغ مدرن کلیک کنید .

عناصر کلیدی نورپردازی مدرن:

ا مینیمالیسم که جنبش طراحی چراغ مدرن را به پیش می‌برد، طراحی‌های مدرن عملکرد را به فرم ترجیح می‌دادند. در مورد نورپردازی مدرن، خود منبع نور اولویت دارد. روشنایی نقطه کانونی است، زیرا هدف فیکسچر این است. برای انجام این سبک بسیار کارآمد و الهام گرفته از صنعت، طراحان نور از چند عنصر خاص استفاده می کنند. بنابراین، چراغ مدرن را می توان به راحتی با مواد، شکل ها و پالت های رنگ زیر تعریف کرد.

مواد – در حالی که چوب انتخابی جاودانه است که معمولاً در طراحی های روشنایی صنعتی مشاهده می کنید، در مدرنیسم انتخاب ارجح نیست. به یاد داشته باشید، انقلاب صنعتی برای افزایش بهره وری و کارایی به وجود آمد. این باعث شد مواد مقرون به صرفه و قابل دستکاری آسان مانند فولاد، کروم و پلاستیک به وجود بیاید.

شکل‌ها – حتی اگر عملکرد برنده شکل بگیرد، شکل در معادله گم نمی‌شود، هرچند اثر آن کاهش می یابد. به همین دلیل است که اکثر چراغ های مدرن با خطوط تمیز و مستقیم ساخته می شوند. هر شکلی که ممکن است ببینید ماهیت انتزاعی یا هندسی دارد – دایره، مربع، مستطیل و اهرام، به نام چند.

پالت‌های رنگی – وقتی صحبت از رنگ به میان می‌آید، نورپردازی مدرن رویکرد مینیمالیستی را اتخاذ می‌کند که در آن رنگ‌های طبیعی و پالت‌های تک رنگ معمول هستند. برای ادغام با این طرح ها، چراغ های مدرن خنثی می مانند: طلایی، خاکستری یا مشکی مورد انتخاب قرار میگیرند .

چرغ های روشنایی مدرن میرولوکس به خوبی طراحی شده و قابل کنترل میباشند. یک فیکسچر با کیفیت می تواند افزودنی ارزشمندی برای خانه شما باشد و فواید زیادی به همراه داشته باشد. مزایایی که می تواند به شما کمک کند احساس راحتی، آرامش و امنیت بیشتری داشته باشید. نورپردازی مدرن مانند چراغ های روشنای مدرن هوشمند و ماژول های LED نیز به خانه شما روح می بخشند و می توانند ارزش آن را تا حدود زیادی افزایش دهد. علاوه بر این، می توانید فضایی شیک ایجاد کنید و خانه خود را به فضایی دنج تبدیل کنید. در نتیجه، صبح‌ها احساس انرژی و سرزندگی می‌کنید و هنگام خوابیدن در شب، در محیط آرامش بخشی استراحت میکنید.

معرفی انواع چراغ مدرن

1. چراغ مدرن مدل بوفه

این لامپ ها معمولاً باریک، بلند و بیش از 32 اینچ ارتفاع دارند. آنها اغلب به عنوان نسخه بلندتر چراغ رومیزی شناخته می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که روی میز بوفه قرار بگیرند تا نور را به سمت پایین روی میز هدایت کند تا غذا را روشن کند.

یکی از معایب آن این است که فقط یک نقطه کوچک در اتاق را روشن می کند، بنابراین ممکن است نور کافی برای روشن کردن قسمت های دیگر خانه را پخش نکند. بنابراین اگرچه ممکن است روشن کردن یک میز بوفه یا چند سند روی میز اداری شما عالی باشد، اما احتمالا بهترین گزینه به عنوان منبع نور اصلی اتاق نشیمن شما نیست.

چراغ مدرن

 

2. چراغ مدرن مدل آرک یا قوس

لامپ های قوسی بدنه ای باریک و بازوی بلند و کمانی شکل با سایه ای دارند که از بدنه به سمت بیرون امتداد می یابد. این مدل ها برای گوشه هایی مناسب هستند که نور می تواند روی میز یا مبل قرار بگیرد. اگرچه شکل تزئینی و منحصر به فرد آن به عنوان یک عنصر مناسب نورپردازی مدرن عمل می کند، اما یکی از معایب آنها این است که شکننده اند. این نوع لامپ به دلیل قرارگیری وزن و شکل آن به اندازه سایر لامپ های قابل مقایسه مقاوم نیست. توصیه می شود این قطعه را در گوشه ای یا فضای خالی که احتمال واژگونی آن کمتر است قرار دهید.

چراغ مدرن

 

3. مدل سه پایه آویز

 

طراح چشمگیر و صیقلی آنها ظاهری منحصر به فرد و شیک ارائه می دهد. شکل منحصر به فرد آن می تواند یک عنصر معماری به اتاق اضافه کند، در حالی که نور کافی را نیز فراهم می کند. این نوع لامپ برای اتاق نشیمن یا اتاق خوابی که به نور اضافی نیاز دارد عالی است. مزیت اصلی یک لامپ سه پایه آویز این است که پایه روشنایی بسیار محکم و پایدار و همچنین یک عنصر طراحی منحصر به فرد در خانه شما ایجاد می کند. این لامپ ها نور را به کل اتاق می اندازند.

چراغ مدرن

 

 

 

 

4. چراغ مدرن مدل لامپ بازویی چرخشی

لامپ‌های بازویی می‌توانند در اندازه‌ها و اشکال مختلفی باشند و می‌توانند برای میز، کف یا میز باشند. تنها تفاوت این است که لامپ های بازوی چرخشی می توانند به یک بازوی قابل تنظیم و کاربردی مجهز شوند. مزیت اصلی این سبک این است که برخلاف سایر سبک ها که قابل تنظیم نیستند، می تواند بسیار متنوع باشد. این به شما امکان می دهد تا نور خود را بیشتر از سایر انواع لامپ ها هدفمند قرار دهید.

5. مدل چراغ های کف ایستا

این مدل چراغ روشنایی مدرن نوعی لامپ زمینی با بدنه بلند و سایه ای هستند که رو به بالا هستند تا درخشندگی محیطی یا برجسته را به اتاق ارائه دهند. این سبک یکی از کلاسیک ترین و محبوب ترین انواع لامپ هایی است که امروزه در خانه ها پیدا می کنید. مزیت اصلی لامپ های مشعل این است که به دلیل سایه رو به بالا که نور را از سقف و دیوارها منعکس می کند، می توانند نور بیشتری نسبت به فانوس کف معمولی ارائه دهند. این لامپ ها اغلب می توانند به عنوان تنها منبع روشنایی در یک اتاق به دلیل محدوده روشنایی خود استفاده شوند.

 

6. مدل لامپ بازویی بوم

با ساختاری مشابه پایه های میکروفون که در استودیوهای ضبط می بینید، لامپ بازویی بوم یک وسیله ثابت و بلند با بازوی چرخان قابل تنظیم است. بسیاری از این لامپ ها دارای سر گنبدی شکلی هستند که لامپ را در خود جای می دهد. این نوع لامپ محبوب با بسیاری از ویژگی های کاربردی و خطوط صاف و مدرن، ظاهری معاصر و در عین حال سبک را به فضای شما می بخشد. یکی از مزایای اصلی لامپ های بازویی بوم، تطبیق پذیری آنهاست. بازوی چرخان را می توان مانور داد و نور را می توان هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی تنظیم کرد.

7. چراغ مدرن مدل لامپ های خطی

لوسترها و آویزهای خطی نیز در طول ها و اندازه های مختلف موجود هستند. میز یا جزیره خود را اندازه بگیرید تا طول مناسب خود را بیابید و مطمئن شوید که بین انتهای وسایل و لبه های میز فضای زیادی بگذارید.برخی از سیستم تعلیق خطی نورپردازی هدفمندی را برای دفاتر و روشنایی جزیره آشپزخانه فراهم می کنند. برای کنترل کردن نهایی ، سیستم تعلیق خطی با نورهای بالا و پایین جداگانه را درنظر بگیرید تا هم نور محیطی و هم روشنایی هماهنگ شوند. تعلیق های خطی دیگر مانند لوسترهای خطی عمدتاً اهداف تزئینی دارند و سبک و نور محیطی را ارائه می دهند که برای اتاق های غذاخوری مناسب است.