نورپردازی کافه (مقدمه – ش.ق.1)

برای کافی‌شاپ‌ها، چراغ‌های با رنگ گرم همیشه ترجیح داده می‌شوند، زیرا حالتی خانگی و راحت‌تر را به شما می‌دهند. دمای رنگ بین 22 تا 32 کلوین معمولاً برای چراغ های کافه ایده آل در نظر گرفته می شود. همچنین، مطمئن شوید که تن رنگ در سراسر کافه ثابت باشد. در پایان روز، مشتریان شما باید پس از یک روز کاری طولانی و سخت، احساس آرامش کنند. بنابراین، نورپردازی با شدت کم باید بعد از غروب آفتاب استفاده شود تا محیطی صمیمی و آرام برای آنها فراهم شود تا بتوانند کاملاً استراحت کنند. برای ایجاد این نوع محیط از نورهای کم شدت و با رنگ گرم استفاده کنید.

نورپردازی هتل

نور پردازی مصنوعی برای کافه از اهمیت زیاد برخوردار است :

 به تقسیم مقدار نور مصنوعی در فضا دقت کنید. نباید نورپردازی به شیوه‌ای باشد که بخشی از کافی شاپ نورانی و درخشان و بخشی دیگر تاریک و بی‌نور باشد. نور عامل مهمی در ایجاد آرامش و حس تعلق به فضا به حساب می‌آید. اگر راحتی و اعتماد مشتریانتان برایتان اهمیت دارد، پس تلاش کنید تا موارد ذکر شده را کامل اجرا کنید.

نورپردازی داخلی کافه ها ترکیبی از سه نوع تکنیک نورپردازی مصنوعی است. این سه ترکیب شامل نورپردازی با تاکید بر فضا یا شی خاص   ، نورپردازی محیطی و نورپردازی تزئینی می باشد.

1- نورپردازی با تاکید :

این نوع نور بسیار مهم است، زیرا باعث برجسته کردن ویژگی های خاص و کلیدی کافه ی شما خواهد شد. این ویژگی ها می توانند نقاشی، تصاویر غذاها و یا حتی کارهای هنری لوکس باشند. تاریکی را با چند نور با شدت بالا که در مناطقی مانند ایستگاه های خامه و شکر، تخته های چوب پنبه، کیسه های شیرینی پزی و غیره قرار داده شده اند متعادل کنید. چنانچه این نور به درستی هدایت نشود، میتواند تاثییرات منفی داشته باشد و باعث ایجاد سردرگمی و حواس پرتی مخاطب شود.

نورپردازی
نورپردازی با تاکید بر نقاط خاص

2- نورپردازی محیطی :

به معنای ایجاد نور به صورت یکدست و یکسان برای تمامی فضای موجود میباشد. این نوع نورپردازی زیربنای بقیه ی نورهاست که جهت زیبایی محیط فضای داخلی کافی شاپ استفاده می شود.اولویت اول در نورپردازی، کاربردی بودن آن است . اگر نورپردازی شما بیش از حد دراماتیک یا بیش از حد روشن باشد، مردمک چشم مشتریان مجبور می شوند هر بار که تمرکز خود را از یک مکان به مکان دیگر تغییر می دهند، تنظیم شوند. این نوع نورپردازی باعث می شود مشتریان شما احساس خستگی و ناراحتی کنند. اگر سناریو خیلی بد باشد، حتی ممکن است سردرد بگیرند.

چراغ کافه

3- چراغ های دکوراتیو و نورهای تزیینی :

استفاده از خطوط رنگی اگر به صورت صحیح و غیر اغراق شده باشد می‌تواند حال و هوای کافه یا کافی شاپ شما را به صورت مثبت تحت تاثیر قرار دهد. خطوط رنگی با قابلیت تغییر رنگ و همچنین کنترل نوردهی (دیمرپذیری) جذابیت بصری فوق العاده می‌توانند داشته باشند. حتما در محیط کافه خودتان از چراغ‌هایی که بر جلوه‌های بصری و زیبایی محیط اضافه می‌کنند، استفاده کنید. تاثیر چراغ های دکوراتیو را بر دکوراسیون داخلی جدی بگیرید. همچنین در هنگام طراحی دکوراسیون از معمار خود بخواهید که چراغ های دکوراتیو را کاملا برای شما مشخص کند. برای مشاهده چراغ های دکوراتیو ساخت میرولوکس کلیک فرمایید.

نورپردازی طبیعی را فراموش نکنید :

خورشید بهترین و با کیفیت‌ترین منبع نوری است که ما هر روزه به صورت رایگان از آن بهره می‌بریم. کافه خود را طوری طراحی کنید که در طول روز بیشترین استفاده از ممکن از نور خورشید را داشته باشید. فضای کافه شما اگر با نور خورشید روشن شده باشد، در طول روز بسیار سرزنده و پر انرژی به نظر می‌رسد و در مقابل اگر نورگیر آن کوچک باشد، فضای کافه شما در ذهن رهگذران و مشتریاندلگیر و تاریک ثبت می‌شود.

ترکیب رنگ و نور :

رعایت اصول نورپردازی کافی شاپ در هر منطقه ای متناسب با حس محیطی، می‌تواند به شما در جذب مشتری و مشتری مداری بسیار کمک کند. انتخاب رنگ برای دیوارها و سقف و دکورهای اصلی و فرعی نقش موثری را در ترکیب با نورپردازی به همراه دارند. اگر تمایل دارید تا از رنگ‌های تیره در فضای داخلی استفاده کنید، باید در نظر داشته باشید که نورپردازی محیطی و کانونی بیشتری احتیاج دارید. علاوه بر این موارد استفاده از نورپردازی مخفی نیز می‌تواند تاثیر شایانی بر نورپردازی محیط داخلی داشته باشد.

حرف آخر …

بنابراین، مطمئن شوید که تعادل کاملی از روشنایی و کنتراست در کافی شاپ شما وجود دارد تا محیطی دنج و راحت برای مهمانان خود ایجاد کنید. تیم مهندسی معماری میرولوکس میتواند از صفر تا صد پروژه های دکوراسیون و نورپردازی کافه و رستوران در کنار شما باشد.

چراغ کافه
میرولوکس گالری از چراغ های دکوراتیو