تاثیر نورپردازی تجاری در فروش

نور پردازی در فروشگاه‌ها از خیلی از مکان‌های دیگر بیشتر اهمیت دارد. نکته‌ای که هم صاحبان فروشگاه‌ها و هم مشتریان از آن اطلاع دارند. تاثیر نور پردازی فروشگاه بر رفتار مشتریان و میزان فروش امری ثابت‌شده و غیرقابل انکار است. نور پردازی فروشگاه باید با توجه به اجناس و محصولات ارائه شده انجام شود. نور پردازی درست باعث می شود تا محصولات موجود در فروشگاه زیباتر دیده شوند و جذابیت فضا را افزایش می دهد. همچنین نورپردازی ویترین از اهمیت بالایی برخوردار است چون باعث جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش می‌شود.

نورپردازی هتل

نقش نور پردازی در فروشگاه

از مهم‌ترین هدف‌های نورپردازی در بیشتر محیط‌های داخلی، تردد آسان ، ایجاد حس امنیت است. افزایش توانایی دید با تامین روشنایی لازم و افزایش بهره‌وری و بازدهی پرسنل بسیار مهم است. برای رسیدن به این هدف ، هم شیوه‌های نور پردازی متنوعی مثل چراغ‌های سقفی روکار و توکار، چراغ آویز و لوستر، استند و آباژور، چراغ‌هایی با نور هدایت‌شونده، چراغ‌های مخفی و … میتوانند مورد استفاده قرار گیرند.

متخصصین حوزه طراحی، 5 نقش کلی را برای نور پردازی در فروشگاه درنظر گرفته‌اند.

  • جذب نگاه‌های مشتریان
  • روشن شدن سطح اجناس فروشگاه
  • برانگیختن حس هیجان مشتریان
  • اعلام نوع فعالیت فروشگاه با نور پردازی
  • تقویت حس مشتریان

نکات فنی

دیمر

یکی از نکات مهم در این موضوع، استفاده از دیمر است.  شما با استفاده از دیمرها می توانید نور ویترین را کم و زیاد کنید تا به حد دلخواه‌تان برسید. دیمرها باعث مصرف بهینه برق می‌شوند و در دراز مدت در هزینه‌های جاری فروشگاه شما را نیز بسیار کاهش می دهند.

پارامتر CRI

کیفیت نور خروجی در یک فروشگاه برای ایجاد جذابیت محصولات بسیار ضروری است. CRI بالا بدان معنی است که هیچ­گاه قرار نیست مشتری شما از تغییر رنگ محصول خریداری شده زیر نور خورشید به شما مراجعه کند. علاوه بر این، عدم وجود فلیکر و یا خیرگی،  از مهم ترین عناصر تعیین کننده ی کیفیت نور  در مبحث  نورپردازی و انتخاب چراغ دکوراتیو یک فروشگاه استاندارد هستند.

تفاوت شب و روز

موضوع دیگر درباره انتخاب چراغ فروشگاهی و روشنایی دکوراتیو، توجه کردن به نورپردازی مناسب در شب و روز است. روز‌ها به دلیل شدت بیشتر نور خورشید به میزان نور بیشتری برای جلب توجه خریداران نیاز داریم چرا که میزان نور طبیعی خورشید باعث میشود تا نورهای مصنوعی کمتر دیده شوند.

مهم ترین ویژگی های سیستم نور فروشگاهی

میزان انعطاف و قابلیت تغییر آن در شرایط مختلف

تنظیم نور در روز

هزینه سیستم طراحی شده

کارایی سیستم روشنایی

دوام شارژ نوری

طول عمر و ماندگاری لامپ‌های انتخاب شده

میزان توزیع نور در بخش‌های مختلف فروشگاه

تمرکز نور روی نقاط مهم و موردنظر مشتریان

رنگ بندی

مدیریت این سیستم

کلام آخر ...

اینکه رهگذران را چطور تحت تاثیر ظاهر و نورپردازی مراکز تجاری خود قرار دهید ارتباط مستقیمی با میزان مشتریانی که وارد مجموعه شما می‌شوند، دارد. نورپردازی حساب شده، تاثیرگذار و  انتخاب درست چراغ های دکوراتیو می‌تواند کنجکاوی مردم را نسبت به آن چه که داخل مرکز تجاری می‌گذرد جلب کند. فرقی نمی‌کند که مبلمان بفروشید یا تلفن همراه، خوراکی بفروشید یا لباس، انتخاب درست چراغ های مناسب باعث جلب نظر مخاطبین و برانگیختن کنجکاوی آن‌ها می‌شود. ما در میرولوکس مناسب ترین پیشنهادات را برای انتخاب چراغ های دکوری و نور پردازی تجاری ارایه میدهیم .