نحوه انتخاب چراغ آویز

چراغ آویز یک وسیله روشنایی است که از یک گل سقفی، طناب تعلیق و یک لامپ تشکیل شده است که معمولاً با یک سایه یا لامپ خالی تمام می شود. اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما چراغ های آویز خیلی بیشتر از چیزی که به نظر می رسد پیچیدگی دارند. ظهور طراحی مدرن باعث شده است که تعریف و درک چراغ های آویز با تنوع در سبک بسیار گسترش یابد. هنگامی که راهنمای ما را در اینجا مطالعه کردید، از شما دعوت می کنیم تا از دسته بندی محصولات نورپردازی آویز ما دیدن کنید تا انتخاب بزرگی از گزینه های نورپردازی پیشنهادی ما را ببینید! برای مشاهده انواع محصولات مدرن به سایت میرولوکس مراجعه کنید :

https://mirolux.ir

چراغ دکوراتیو

انواع چراغ آویز

آویز شیشه ای

یک سبک کلاسیک و مورد علاقه در بین طراحی داخلی خانه. آویزهای شیشه‌ای معمولی دارای یک سایه شیشه‌ای در اشکال مختلف هستند که می‌تواند شفاف باشد یا با طرح‌های ضربدری به رنگ نگین درآیند. آویزهای شیشه ای سنتی با دست یا دهان دمیده می شدند در حالی که تولید مدرن شامل ساخت آویزهای قالبی ماشینی است.

آویز چند نور

اینها به دو شکل مجزا می آیند. اولین بازو شامل چندین بازو با منابع نور است که از یک هسته مرکزی گسترش می یابد. فرم دوم از چندین طناب آویز ساخته شده است که به یک گل سقفی متصل شده است. این مدل می تواند بدون سایه باشد و معمولاً همراه با سه، پنج یا نه قطره نور باشد.

آویز سایه درام

این نوع چراغ آویز که از یک سایه استوانه ای شکل درام تشکیل شده است، می تواند به عنوان یک قطعه بیانی یا به عنوان یک جایگزین عالی برای چراغ های آویز شیشه ای استفاده شود. آنها یک لمس طبیعی و نرم از نور بصورت پخش کننده را به فضا ارائه می دهند.

آویزهای گلوب

این نوع آویز دارای سایه های کلاسیک گرد کروی است که به یک چراغ آویز متصل شده است. آنها برای توزیع یکنواخت نور در یک فضا یا برای مهار یک نور کلاسیک عالی هستند.

آویزهای بند ناف

اینها به سادگی از یک گل سقفی، طناب تعلیق و یک لامپ برهنه تشکیل شده اند. آنها به عنوان عبارات ظریف مؤثر هستند و برای نمایش لامپ های طراح در یک شکل منفرد یا خوشه ای عالی هستند.

آویزهای خطی

ساده و کلاسیک، این نوع آویز با یک لامپ لوله بلند روی یک سایبان بلند عرضه می شود. آنها معمولاً در بالای نیمکت‌های جزیره آشپزخانه، آشپزخانه‌های رستوران‌ها و ادارات مدرن آویزان می‌شوند.

آویزهای سایه دار

به بیان ساده، این چراغ ها شامل یک چراغ آویز با سایه می باشد. آنها در تنوع مواد ساختنی بی پایان اند: از مس، برنج و فولاد گرفته تا چینی، حصیری و چوب میتوانند تشکیل شده باشند.

چگونه چراغ های آویز را نصب کنیم :

پس از انتخاب چراغ مناسب برای اتاق خود، گام بعدی این است که بفهمید نور باید چقدر بالا باشد. از آنجایی که اتاق‌ها با اندازه‌های مختلف و ارتفاع‌های سقف متنوع میباشند، اندازه‌گیری یک فضا بسیار مهم است.

در زیر چند نکته کلی وجود دارد که می توانید آنها را در نظر بگیرید. اگر در تعیین ارتفاع مناسب مشکل دارید، هرگز بد نیست که با برقکار محلی خود صحبت کنید تا از مشاوره حرفه ای آنها بپرسید.

حتی اگر می خواهید چراغ های آویز را ظرف چند سال عوض کنید، بهتر است از همان ابتدا چراغ های آویز را به درستی نصب و جاسازی کنید تا پتانسیل واقعی آنها را به حداکثر برسانید.

بالای زمین

همیشه قبل از نصب چراغ آویز، ارتفاع سقف هر اتاق را در نظر بگیرید و اندازه بگیرید. میانگین ارتفاع سقف ایران 3متر است، با اندازه‌گیری‌های بالاتر برای لوازم خانگی و ساخت و ساز. به طور کلی، طراحان داخلی از قانون “به ازای هر 30 سانتی متر ارتفاع سقف اضافی 8 سانتی متر به طول یک چراغ آویز اضافه کنید” استفاده می کنند. به عنوان یک قاعده کلی، چراغ های آویز معمولاً بین 30 تا 50 سانتی متر از سقف آویزان می شوند. فضاهای کوچکتر نیاز به یک چراغ آویز دارند، در حالی که اتاق های بزرگتر ممکن است نیاز به یک ردیف یا بیشتر داشته باشند. اگر در تلاش برای تعیین بهترین ارتفاع برای آویزان کردن چراغ آویز خود هستید، سعی کنید از کف به بالا اندازه گیری کنید تا ببینید آویز شما چگونه آویزان می شود.

بالای یک میز

چراغ های آویز بالای میزها عالی به نظر می رسند. به طور کلی، ارتفاع 70 تا 80 سانتی‌متری بالای میز به خوبی کار می‌کند و اطمینان می‌دهد که هیچ‌کس به نور برخورد نمی‌کند یا نماهای میز را مبهم نمی‌کند. هنگام قرار دادن آن در بالای میز، اطمینان حاصل کنید که نور 20 تا 30 سانتی متر از لبه های میز باشد.

بالای تخت با میزهای کناری

چراغ های آویز در اتاق خواب به عنوان روشنایی عمومی یا محیطی به همراه سوئیچ دیمر کار می کنند. آویز بر روی میزهای کنار تخت نیز به یک انتخاب محبوب در طراحی تبدیل شده است. بهتر است آنها را 35 تا 50 سانتی متر بالاتر از میز کنار تخت آویزان کنید. در صورت نصب این مدل چراغ در بالای تخت، آن را حداقل 2.1 متر بالاتر از زمین آویزان کنید.

بالای یک نیمکت جزیره

همیشه مراقب ارتفاع بین چراغ آویز خود و بالای نیمکت جزیره آشپزخانه باشید. اگر چراغ آویز خیلی کم آویزان شده باشد، خطر ایجاد فضایی عظیم و شلوغ را دارید که بازدیدکنندگان را دعوت نمی کند. به طور مشابه، اگر بیش از حد بالا آویزان شود، نورها با جزیره آشپزخانه نامتناسب خواهند بود. معیاری جالب برای دنبال کردن این است که یک چراغ آویز را در حدود 70 تا 80 سانتی متر بالای نیمکت جزیره آویزان کنید و بر اساس آن برای سقف های بلندتر و انواع چراغ های آویز تنظیم کنید.

برای خرید انواع چراغ ها میتوانید به سایت ما رجوع کنید : www.mirolux.ir همچنین مطالعه مقاله چرا چراغ دکوراتیو آویز در دکوراسیون مهم است را پیشنهاد میدهیم .