نورپردازی هتل

کیفیت نور روز و تلاش برای دستیابی به آن تأثیر مهمی در توسعه نور مصنوعی و چراغ دکوراتیو داشته است . الزامات زیست محیطی برای چشم های ما بالا است  و بنابراین، استانداردهای کیفی زیادی وجود دارد که باید با نور مصنوعی تامین شود. با این حال، برای نورپردازی  طراح نباید به دنبال کپی کردن ویژگی های نور روز باشد. تکنولوژی مدرن ، روش های نورپردازی گسترده ای را ارائه می دهد .

طیف وسیعی از ابزارهای روشنایی و چراغ های دکوراتیو  به طور خاص برای اهداف مشخص طراحی می شوند.

 

نورپردازی هتل

معیارهای کیفی

معیارها و به ویژه در مورد “کیفیت روشنایی” وجود دارد . این عاملی است که توسط یک کل شکل می گیرد.هتل ها نیاز به یک فضای روشنایی دارند که به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای مهمانان باشد. کیفیت نور مورد نیاز ، این امر را ضروری می کند که از خلاقیت های بصری استفاده کنیم . البته میزان تأثیر پذیری از معماری هتل یا رستوران؛ اول و مهمتر از همه، زمینه را مشخص می کند.

ویژگی های کیفیت نور شامل محدودیت تابش خیره کننده و توزیع درخشندگی رنگ روشن، رندر رنگ، تابش نور و مدل سازی چراغ دکوراتیو است.همچنین نورپردازی چراغ دکوراتیو باید برای افراد، فضاهای داخلی یا اشیاء نورپردازی شده، نکات عاطفی مناسبی را ایجاد کند. این موضوع نیاز به طراحی خلاقانه دارد.

در یک میز پذیرش رستوران یا بار هتل، مهمانان به دنبال سفارش دادن خوراکی ها هستند که باید به وضوح قابل مشاهده و  برای شناسایی آسان باشد. بنابراین باید در طراحی نورپردازی از  عدم ایجاد سایه های مزاحم اطمینان حاصل کنیم.

برای ارتباط چهره به چهره، نورپردازی چراغ دکوراتیو باید طوری برنامه ریزی و طراحی شود که اجزای صورت افراد در نور ملایم و هماهنگ بنظر برسد .طراحان نور میرولوکس در مورد تاثیر این موارد آگاهی کامل دارند . ما در میرولوکس برای فضای هتل تجربه ای را ارائه می دهیم که باعث می شود یک طراحی خلاقانه و چشم نواز ایجاد شود .

مهمانان و کارکنان باید بتوانند یکدیگر را به وضوح ببینند تا حس اعتماد به نفس در آنها ایجاد شود.بازتاب های خیره کننده روی پیشخوان امری مضر می باشد . بنابر این عمدتا از نورغیرمستقیم استفاده می شود و از ایجاد زوایای تابش نور مستقیم در طراحی اجتناب می کنیم.

  • انتخاب چراغ دکوراتیو

نوع نور مصنوعی مورد نیاز برای رستوران هتل در درجه اول به سبک آن بستگی دارد. این امر طیفی از حالات روشنایی قابل تصور بی پایان است.

از روشنایی خیره کننده تا نور شمع. مهم این است که اتمسفر باید متناسب با محیط معماری باشد،همچنین باید اطمینان حاصل کنید که غذا جذاب به نظر می رسد و شرایط بصری روی میز برای گفتگو مناسب است که سطح روشنایی چراغ دکوراتیو میزان صمیمیت را برای رستوران ها مشخص می کند.

با انتخاب چراغ و نورپردازی مناسب با نور مصنوعی، راهروها در یک هتل را می توان به مناطق بزرگ یا دوستانه با ارتباطی صمیمی با محیطی متمایز تبدیل کرد. برای ایجاد شرایط بصری ایمن در راه پله، نور مصنوعی باید به گونه‌ای طراحی شود که هیچ لبه ای توسط سایه‌ها پوشیده نشود.

طراحی نور و انتخاب چراغ دکوراتیو برای اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل باید در درجه اول با توجه به نیازها در محیط و راحتی باشد، که از نظر نورپردازی به معنای چراغ‌هایی است که به‌طور جداگانه تغییر می‌کنند و برای استفاده در اتاق‌های مختلف تنظیم می‌شوند.

مناطق مختلف اتاق عمدتاً توسط اثاثیه اتاق تعریف و به مهمان نشان داده می شود. این ساختار را می توان با نورپردازی صحنه های برنامه ریزی شده برای تولید آرایش های مختلف از نور برجسته بیشتر تأکید کرد.برای افزایش حس خوب اتاق، کیفیت طراحی باید در اولویت انتخاب چراغ‌ ها قرار گیرد.